Svettigt värre

Det är lite för varmt för mig... Lägenheten är som en svalare bastu ... pust pust pust pust.....

Förra söndagen tog vi en promenad i Haga parken..
Här kommer en bild på Haga slott

Ett tag sen jag var där senast.. så det var nog dags

Och så Kanada gässen....dom slipper man inte, dom finns numera lite överallt.. (dom är lite för många)

I vilket fall som helst, det var trevligt att ta en promenad och komma ut från lägenheten.

I tisdags åkte jag direkt efter jobbet till Raija. Hon behövde lite hjälp att installera printern..
och ingen är mer förvånad och gladare än jag, att det gick bra... hehe
Raija hade fått en ny familjemedlen, här 2 dagar gammal


Det var varmt, så det gäller att dricka mycket


Och lite av Raijas andra djur.. Tuppen som gal så fint (och högt hehe)


Det var trevligt som vanligt, vi grillade ute.. länge sen jag gjorde det senast

Och så blev det mat och vin och så rundade vi kvällen med att basta och sitta på terassen, ta lite vin, bara prata och njuta av den sena kvällen (natten). Det var så skönt att sitta ute.. varmt och behagligt och mörkt.. och tända ljus, så mysigt...
Jag fick sova över och åkte direkt till jobbet nästa dag..
Gäsp gäsp...


Igår jobbade jag ca 12 timmar, så idag har jag inte orkat nåt, har varit för varmt och så har jag varit för trött och haft för ont i kroppen :(...


Jag har deltagit med flera bilder på en fototävling, såsom några andra (inga namn här ;) ) Hur som helst, dom flesta av mina bilder har inte gått nåt vidare.. men en bild som alltjämt har överlevt och hängt med nu flera dagar... Får se hur länge den hänger med innan den blir nerröstad (antar att den blir det så småningom)
Här får ni se den bilden..

Va roligt att nån annan också tycker om bilden och har gett bra poäng till den.
Jag hade den här bilden som bakgrundsbild på jobbet strax efter att jag tagit den, så kom en kvinna (som jag aldrig pratat med förut) till mig och sa att hon blir alltid så glad när hon ser min bild på datorn.. =)  Sånt är roligt att höra =) =)
Men bilden är nog inte så bra att den egentligen skulle platsa i nån tävling, tror jag..
Men den kanske gör några andra glada..
Och då blir jag glad =)

Några dagars arbete till, sen börjar sommarens sista "semester"

Ha så gott!!

Kommentarer
Postat av: Bengt

Vilken underbart vacker bild du tagit på dessa fantastiska träd som ju är fullproppade med läckert rosafärgade blommor...wooow

Har ju själv sett dem i verkligheten och det är underbart fint när alla träden står i full blom!

Detta var nog en helt perfekt bild för tävlingen och som ju skiljer sig från mängden.

Bilden ligger också fortfarande på 1:a plats och jag hoppas och tror att den kommer ligga kvar där i toppen! Tänk vad kul om du kunde vinna...kram

2009-08-11 @ 20:45:28
Postat av: Hilkka

tackar... Men det är långt kvar, det kan komma många fina bilder än.... och skulle det vara så att jag var bland dom 30 sista eller tom första platsen här på röstningen, så är det ju juryn som avgör vem som vinner, så det kunde bli så att jag hamnar på sista plats när juryn avgör...

Så ingenting är så säkert som osäkert.. men det är i alla fall kul, att bilden hänger med så här långt. Har alltid tyckt jättemycket just den här bilden.... kram

2009-08-11 @ 21:02:42
Postat av: Sylvia

Åh, vilka fina bider Hilkka...:)

Håller med om att den med träden är ljuvlig...ar kan man se den?

Hoppas du har det skönt på semestern...kram!

2009-08-14 @ 18:08:26
URL: http://stirserudsbloggen.blogg.se/
Postat av: Marie

Riktigt läcker bild, det där!

2009-08-14 @ 21:03:38
Postat av: Hilkka

Hej.. Tack tjejer... Sylvia, du har många fina bilder, lägg in några bilder själv in i tävlingen... adressen till tävlingen.. http://fototavling.idg.se/bildtavling/9/upload.jsp och dom träden finns på Kungsträdgården i Stockholm.. Finns lite överallt i Stockholm men inte så många nån annanstans va jag vet...

2009-08-15 @ 10:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0