Lugnt på semester

Blåste rejält när jag kom till Vasa förra torsdan.. Tyckte att planet gugnade ganska bra, men det kändes förstås så, planet var ju litet.  Enligt brorsan såg det stabilt ut..  
Första dagarna försvann snabbt..  Tyckte att jag hade så pass göra..
Var till lägenheten, och den där killen som bodde där förra vintern, hade "städat" dåligt, dvs inte städat nog alls..
Det var ingen kul.. Så jag har knappt varit där i lägenheten.. Påbörjat städningen, men det finns en hel del kvar.

Har varit och spelat minigolf med H 2 gånger.. Vi tävlar om varje bana. Det kostar 20 cent.
Jag förlorade mest på bägge gångerna. Första gången gick det riktigt uruselt, andra gången rätt så bra, men fick betala H ändå, eftersom jag förlorade mest banor..
                                                                                            Här ett smygfoto av H...
Men sommaren är inte slut än..
Så det så..

Igår åkte brorsan och jag först till Jakobstad och sen till Karleby... I Jakobstad fick jag snabbt träffa yngsta dottern J och sen tog vi med oss exfrun L och åkte till Karleby till äldsta dottern P.
Hon har en härlig liten kille som heter Roope.. Det är en "bil/traktor"kille...
Här kommer smakprov, där han "kör" brorsans bil

                                                                                               Det är en helt underbar liten pojke. Så söt och glad!!

Imorse kändes ingen bra.. näsan rinner och jag känner mig febrig... men jag ger det en dag .. imorgon tänker jag låtsas som ingenting...  Imorgon fortsätter semestern i vanlig ordning...
punkt slut

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Hej!

Ser att du har det härligt med släkten på semestern...för du har väl inte kommit hem igen?

Vilken go liten grabb, Roope,som ett litet solsken hela han...:))

Kramar!

2009-06-12 @ 19:34:29
URL: http://stirserudsbloggen.blogg.se/
Postat av: Bengt

Hallojsen!

Du måste krya på dig nu så att du har krafter kvar att klå mig i golf när du kommer till Säffle :)

Tiden går så fort, skall bli så kul när du kommer ;)

Du får att ta å krama om den där lelle goe pöjken å tala om förn va gooo han ä :)

Kram

2009-06-13 @ 10:04:33
Postat av: Hilkka

Hej Sylvia och Bengt!

Jo, jag är kvar här till midsommar, sen jobbar några dagar innan jag åker till Säffle. Där vill Bengt slå mig i minigolf förstår jag. =)

Jo, det är underbar pojke, det där Roope. Synd att jag träffar honom bara så sällan. =/

Ha det gott!! kramizar

2009-06-13 @ 11:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0